VLAKY - VLÁČKY - MAŠINKY - JÍDELNÍ VOZY a.s



Souprava, kde jako "fíra" jezdí můj táta.     Děti mají rádi mašinky a mě to vydrželo holt až do dospělosti. Můj táta je strojvedoucí celý život. Ale postupně…

A znáte fotogalerii plnou vláčků ? . Tak potom klikněte zde.

LT CHRUDIMKA - 3.běh !

    Hned od první třídy jsem jezdil každé prázdniny na LPT ZV ROH LD Praha střed.
(Letní Pionýrský Tábor Závodního Výboru Revolučního Odborového Hnutí Lokomotivního Depa Praha - střed )

Tento tábor byl poměrně nadčasový - v době socialismu jsme hráli celotáborovou hru o našich letcích v Anglii. Stejně tak chodící golem, padací most, lanovka či rozvod telefonů po okolí tábora byl zde i v osmdesátých letech samozřejmostí. Do oblasti Trhové Kamenice a Hlinska se poměrně často vracím. Dobrý tip na výlet je Veselý Kopec - skanzen Vysočina. Na Chrudimce jsem poznal partu skvělých lidí, na které rád vzpomínám. Proto kdo jste jezdil na Chrudimku 3. běh - napište mi !

Jeden z nejstarších vozu uvnitřJidelní a lůžkové vozy a.s.

    Téměř 5 let jsem pracoval u firmy JLV a.s. Jídelními vozy jsme křižovali republiku a vlastně celou Evropu. Jestliže máte rádi mašinky a jste kuchař, nebo číšník je to ideální kombinace. Práce na vozech mě moc bavila a opravdu se mi zasteskne. Posádka jídelního vozu byla s nadsázkou totiž taková vaše druhá rodina. Se svojí posádkou byl jel kamkoliv i dnes, nicméně jako zaměstnanec jsem se tam necítil dobře.



Velmi zajímavý vlak EC 166 - Albert Einstein
EC 166 - Albert Einstein
    Po sedmé hodině ranní jsme vyjížděli z Prahy hl. n. přes: Plzeň, Domažlice, Českou Kubici, Furt i Wald, Schwandorf, Regensburg, Munchen, Kempten, Lindau, Bregenz, St. Margrethen, St. Gallen, Zurich, Bern, Thun, Spiez a cíl - Interlaken Ost. Nejen, že šestkrát došlo k tomu, že mašina najela na druhý konec vlaku a pokračovali jsme druhým směrem. Ale pro mne je nezapomenutelná celá cesta. A to nemluvím o pivních slavnostech v Mnichově. Po odjezdu z Prahy projedete okolo hradu Karlštejn, v okolí Domažlic je také moc pěkně. Ale to nejhezčí začíná za stanicí Kempten, asi 30 minut za Mnichovem. Krásné hory, všude krávy (zatím německé) a poměrně nedotčená příroda jako z německou-rakouských seriálů, které sleduje moje mamina.
    V Lindau už zastavujete a dále pokračujete podél Bodamského jezera. Po odjezdu nejprve jedete stále po území SRN, nicméně pak následuje 18 km uzemí Rakouska (se stanicí Bregenz), no a pak už jen Švýcarsko. Z vlastních zkušeností - Švýcaři měli vždy moc rádi čský jídelní vůz, kuchyni a hlavně naše pivo. Posledních pár slov o tomto vlaku si zaslouží právě Interlaken. Zde můžete potkat německé soupravy ICE, ale stejně tak i poměrně staré, ale velmi krásné a zachovalé mašinky - zubačky a vozy jiných švýcarských dopravců . Např. BLS. A kdo by neznal Jungfrau, že ? Bohužel tento vlak už neexistuje…



A co nyní ?

    V současné době jsem již pouze občasný cestují a železniční fanda. Chtěl bych časem udělat velkou galerii nejen lokomotiv, ale také vagónů, jídelních vozů a tak.

A taková malá úvaha na závěr:   Proč České dráhy tak zvláštně podnikají ?
    Vlak je dražší než autobus, ikdyž je pravda, že existuje systém pěkně složitých slev. Mám dokonce zkušenost se zařizováním zvláštního vlaku. Jedním slovem - hrůza !
Držím ČD palce, ať už se proberou a začnou doopravdy podnikat - nás nadšenců do vláčku je totiž móóóc !

Související odkazy: